Ҳайати профессорон ва омӯзгорон

Насриддинов Хуршед Назарович
Номзади илмҳои таърих, дотсент
Ауд.: Бинои таълимии III
Утоқ: 106
E-mail: kh.nasriddinov@tgfeu.tj
Маълумот: Донишгоҳи миллии Тоҷикистон
Фанҳои таълимӣ: Таърихи халқи тоҷик, фарҳангшиносӣ
Соҳаи рағбатҳои илмӣ: Таърихи халқи тоҷик
Корҳои илмӣ-тадқиқотӣ: Саҳми академик А.М.Мухторов дар таҳқиқи таърихи халқи тоҷик
Нашрияҳои асосӣ: 1.Иқтисоди бозаргони ва роҳҳои муошират (Менеҷмент ва муошират). 2.Аз таърихи Навруз. 3.Саҳми академик А.М.Мухторов дар тайёр намудани кадрҳои илмӣ-педагогӣ. 4.Саҳми А. М. Мухторов дар тайёр намудани китобҳои дарсӣ ва барномаҳои таълимӣ доир ба таърихи халқи тоҷик барои мактабҳои олӣ. 5.Фаъолияти илмӣ-педагогии академик А.М Мухторов. 6.Саҳми академик А.М.Мухторов дар таҳқиқи сарчашмаҳои таърихӣ.

Муллочонов Асадулло
номзади илмҳои таърих, дотсент
Кабинет: Бинои таълимии III
Утоқ: 106
E-mail: a.mullojonov@tgfeu.tj
Маълумот: Донишгоҳи миллии Тоҷикистон
Фанҳои таълимӣ: Таърихи халқи тоҷик, фалсафа, фарҳангшиносӣ, педагогика, сотсиология, психалогияи касбӣ, сиёсатшиносӣ
Соҳаи рағбатҳои илмӣ: Проблемаҳои консептуалии ҷомеаи Тоҷикистон дар давраи гузариш ба иқтисоди бозаргонӣ
Корҳои илмӣ-тадқиқотӣ: Аз таърихи пайдоиш ва инкишофи молия ва бонкдории Тоҷикистон
Нашрияҳои асосӣ: 1. Психологияи муошират ва мубодилаи молию пулӣ, Муллоҷонов А. Дурахши илм.Паёми Донишкадаи молияи Тоҷикистон № 3,2011. 2. Мазҳаби Озодагон, Муллоҷонов А. Ҷавонон ва илми муосир (маҷмўаи мақолаҳоиилмӣ-назариявии конфронси ҷумҳуриявии олимони ҷавон бахшида ба 1310- солагии бузургдошти Имоми Аъзам) Душанбе,2010. 3. Муоширати сиёсӣ ва сабақҳои ҳалли моҷароҳо Юсупов Ҳ.Муллоҷонов А.Насриддинов Х. Дурахши илм (Паёми Донишкадаи молияи Тоҷикистон № 5,2011). 4. Ҳалли масъалаҳои экологӣ дар заводи алюминииТоҷикистон Муллоҷонов А. Паёми Донишгоҳи миллии Тоҷикистон Душанбе, 2006. 5. Водии Ҳисор–маркази қадимаи зироаткорӣ ва металлургия. Муллоҷонов А. Кишоварз Маҷаллаи назариявӣ ва илмию истеҳсолииДонишгоҳи аграрииТоҷикистон. №4. Душанбе – 2006. 6. Махзани тахассуси молия Муллоҷонов А. «Ваҳдат, Давлат, Президент XI» Душанбе, «Дониш» 2011. 7. Муоширати сиёсӣ ва сабақҳои ҳалли он Юсупов Ҳ. Муллоҷонов А. ДМТ, кафедраи ҳисобдорӣ, таҳлил ва аудит, семинариилмӣ- назариявӣ оиди ба масъалаи «Масъалаҳои ҷорӣ намудани СБҲМ дар корхонаву муассисаҳои ҶТ«Дурахши илм», №5,2011. 8. Аз таърихи парчамдории тоҷикон Муллоҷонов А. Дурахши илм №5,2011. 9. Таърихи молияи Тоҷикистон аз замониқадим то имрўз Муллоҷонов А. «Дурахши илм» №6,2011. 10. Аз таърихи бонки давлатии «Амонатбонк» Муллоҷонов А «Дурахши илм» , №6,2012. 11. Назаре ба таърихи Иҷлосия XYI-уми Шўрои Ҷумҳурии Тоҷикистон. Муллоҷонов А. (Маҷмўаи мақолаҳои конфронси илмию назариявии ДМИТ бахшида ба 20-умин солгарди Иҷлосияи ШОҶТ, ки 02.11.2012 баргузор шуд, саҳ23.) Душанбе,2013. 12. Чеҳраҳои таърихӣ дар осори Мавлоно Ҷалолиддини Балхӣ. Муллоҷонов А. Маҷмўаи осори илмии Донишкадаи молия ва иқтисоди Тоҷикистон. ҚисмиII. саҳ145. Душанбе, 2013.

Нозимов Ҳошимхон Олимович
н.и.т., дотсент
Кабинет: Бинои таълимии III
Утоқ: 4
E-mail: h.nozimov@tgfeu.tj
Маълумот: Донишгоҳи давлатии Санкт-Петербург
Фанҳои таълимӣ: Филасофия., Сиёсатшиносӣ., Сотсиалогия; Фарҳангшиносӣ; Этикаи муносибатҳои расмӣ (ба забони русӣ ва тоҷикӣ)
Соҳаи рағбатҳои илмӣ: Фалсафаи маъорифи тоҷик
Корҳои илмӣ-тадқиқотӣ: Омезиши (синтези) фалсафаи маъорифи аврупои-русӣ ва тоҷик
Нашрияҳои асосӣ: Массовая культура и проблемы политизации средств массовой информации; Средство массовой информации и формирования общественного мнения; Информационное общество; Проблема СМИ и электронного правительство; Концепции национальное согласие и национального вопроса в демократическом обществе ; Воспитательный потенциал семьи и факторы эффективности семейного воспитания; Воспитание как важнейшая функция семьи; Фалсафаи маорифи замони соҳибистиқлоли ва иҷлосияи 16-уми Шӯрои Олӣ ; Особенности философии образование материи Мухаммеда Закария; Некоторые философские рассуждении Абубакра Мухамеда ибни Закария Рози; Сущности философии образования как наука; Особенности вариантов современной философии образовании; Современная таджикская семья и социализация личности.

Мирзоев Ғуломҷон
д.и.ф., профессор
Кабинет: Бинои таълимии III
Утоқ: 4
E-mail: g.mirzoev@tgfeu.tj
Маълумот: Донишгоҳи миллии Тоҷикистон
Фанҳои таълимӣ: Фалсафа, сиёсатшиносӣ, фарҳангшиносӣ
Соҳаи рағбатҳои илмӣ: Таърихи диалектика дар фарҳанги маънавӣ
Нашрияҳои асосӣ: 1. Дипломатия// Китоби таълимӣ барои шунавандагони курси «Занҳои сарвар». Вазорати фарҳанги Ҷумҳурии Тоҷикистон. Муассисаи табъу нашри «Санадвора». – Душанбе-2000. – 3,5 ҷ. ч. 2. Чаро забони тоҷикӣ ақибмонда аст! Ҳикмат ё фалсафаи рушди забон. – Мақола. – Рӯзномаи «Миллат», № 29 (255) аз 22. 07. 2010, № 30 (256) аз 28. 07. 2010, № 31 (257) аз 04.08. 2010. – 1 ҷ.ч. 3. Масъалаи ҳалнашаванда вуҷуд надорад. – Мусоҳиба. – Рӯзномаи «Имрӯз News», № 19 (93) аз 31 январи 2011. – 0, 5 ҷ. ч. 4. Тавони зеҳнии зубдагони сиёсӣ омили муҳими рушд ва ҷаҳонишавии иқтисод (Назари методологӣ). – Дурахши илм. Паёми Донишкадаи молияи Тоҷикистон, 2011. - № 3. – С.130-137. – 0,7 ҷ.ч. 5. Роҷеъ ба такмили миллат ва миллатсозӣ. – Дурахши илм. Паёми Донишкадаи молияи Тоҷикистон, 2011. - № 4. – С. 0,7 ҷ.ч. 6. Методикаи омӯзиш ва таълими Паёми Президенти Ҷумҳурии Тоҷикистон Эмомалӣ Раҳмон ба Маҷлиси Олии Ҷумҳурии Тоҷикистон дар бораи самтҳои асосии сиёсати дохилӣ ва хориҷии Ҷумҳурии Тоҷикистон. - Душанбе, 20 апрели соли 2011. - Душанбе, 2011. – 1,5 ҷ.ч. 7. Тақриз ба Таърихи фалсафа, китоби дарсӣ барои донишҷӯёни таҳсилоти муассисаҳои олии касбӣ. Ҳайати муаллифон. – Душанбе, “Собириён”, 2011. – 528 с. – Рӯзномаи “Озодагон” № 09 (218) аз 29. 02. 2012. – 0,7 ҷ. ч. 8. Кӣ моро дипломатия меомӯзад? Вокуниш. – Рӯзномаи “Имрӯз News”, № 157 (467) аз 07. 09. 2012. – 0, 4 ҷ. ч. 9. Усули тарбияи ҷавонон бар асоси панду ҳикмати ниёгон, Қуръони карим ва Ҳадисҳои (гуфторҳои) пайғамбари Худо, салла-л-Лоҳу алайҳи ва саллам. – Душанбе, 2012. - 1, 6 ҷ. ч. 10. Методикаи омӯзиш ва таълими Паёми Президенти Ҷумҳурии Тоҷикистон Эмомалӣ Раҳмон ба Маҷлиси Олии Ҷумҳурии Тоҷикистон дар бораи самтҳои асосии сиёсати дохилӣ ва хориҷии Ҷумҳурии Тоҷикистон. - Душанбе, 20 апрели соли 2011. - Душанбе, 2013. – 1,5 ҷ.ч. 11. 20 соли ҳамкориҳои судманди Тоҷикистону СММ. – 20 солагии узвияти Ҷумҳурии Тоҷикистон дар Созмони Милали Муттаҳид. – Душанбе, 2012. - 0, 7 ҷ. ч. 12. Оё ҷаҳонишавӣ ҳама соҳаҳои ҳаёти ҷомеаро дар бар мегирад? Маҷмӯаи осори илмии Донишкадаи молия ва иқтисоди Тоҷикистон. Қисми 1. – Душанбе, 2012. – 0, 5 ҷ. ч. 13. Ташаккули фарҳанги сиёсии ҷомеа. Душанбе, 2013 – 0,8 ҷ.ч. 14. Имкониятҳои тавонӣ – омили ҳалкунанда дар муносибатҳои хориҷӣ. –Душанбе, 2012. - 0, 7” ҷ. ч. 15. Неруи инсон – омили меҳварии рушди ҷоме. – Душанбе, - 2012. -0,5 ҷ. ч. 16. Фалсафа дар саволу ҷавоб. Ҷилди 1. – Душанбе, 2013. – 16 ҷ. ч. 17. Фалсафа дар саволу ҷавоб. Китоби таълимии ёрирасон. – Душанбе, 2013. –19 ҷ. ч. 18. Дипломатия: қоида ва меъёрҳои ташрифотӣ. Китоби дарсӣ. –Душанбе, «Ирфон», 2014. – 21 ҷ. ч. 19. Эъломияҳои Вена дар бораи равобити дипломатӣ ва консулӣ. Тарҷума аз забони русӣ. – Душанбе, «Ирфон», 2014. – 3,75 ҷ. ч. 20. Конститутсияи Ҷумҳурии Тоҷикистон нахустасоси ташаккули фарҳанги сиёсии ҷавонон. 20-соли амали Конститутсияи (Сарқонуни Ҷумҳурии Тоҷикистон: нақши ҷавонон ҳамчун пойдевори ҷомеа ва ҳуқуқи инсон дар он (Маводи конференсияи ҷумҳуриявии илмӣ-назариявӣ. –Душанбе, «Нашриёти ВКД Ҷумҳурии Тоҷикистон». – 2014. – 0, 4 ҷ. ч. 21. Фалсафаи рушди устувори иқтисодиёт. Мушкилоти рушди устувори иқтисодӣ ва инсонӣ. Маводҳои конференсияи илмӣ-амалии ҷумҳуриявӣ (28 октябри соли 2014). – 0,5 ҷ. ч. 22. Конститутсия нахустасоси созандаи Ҷумҳурии Тоҷикистон. Бо ҳамшарикӣ. – Маҷмӯаи осори илмии ДМИТ. – Душанбе, 2014. – 0, 4 ҷ. ч. 23. Озодии инсон – заминаи арзишманди Конститутсияи Ҷумҳурии Тоҷикистон. - Маҷмӯаи осори илмии ДМИТ. – Душанбе, 2014. – 0, 7 ҷ. ч. 24. Мабдаъҳои ҷавҳарии Конститутсияи (Сарқонуни) Ҷумҳурии Тоҷикистон. Рӯзномаи «Молия ва иқтисод», № 4 ва 5 аз 30 октябр ва 6 ноябри соли 2014. – 0, 5 ҷ. ч. 25. Назаре ба худшиносӣ ва худшиносии миллӣ. Рӯзномаи «Озодагон», № 46 (355) аз 17 декабри соли 2014. – 0, 8 ҷ. ч.

Носиров Саъдулло Шукруллоевич
н.и.т., дотсент
Кабинет: Бинои таълимии 5, утоқи 206
E-mail: s.nosirov@tgfeu.tj
Маълумот: Донишгоҳи байналмилалии забонҳои хориҷии Тоҷикистон ба номи Сотим Улуғзода
Фанҳои таълимӣ: Педагогика ва психологияи мактаби олӣ, Психологияи фаъолияти касбӣ, Сотсиология
Соҳаи рағбатҳои илмӣ: Ташаккули дониш, маҳорат ва малакаҳои зеҳнии толибилмон дар таълими фанҳои ҷамъиятӣ-гуманитарӣ
Корҳои илмӣ-тадқиқотӣ: Тарбияи шаҳрвандии хонандагони синфҳои болоӣ дар дарсҳои «Ҳуқуқи инсон»
Нашрияҳои асосӣ: Носиров, С.Ш. Роҳу воситаҳои ташаккули донишҳои зеҳнии хонандагон. Монография [Матн] / С.Ш. Носиров. – Душанбе: Ирфон, 2010. – 160 с. Носиров, С.Ш. Педагогика. Маҷмуаи таълимию методӣ барои низоми кредитии таҳсилот [Матн] /С.Ш. Носиров, М.Д. Давлатова. – Душанбе: Эр-граф, 2014. -178с. Носиров, С.Ш. Ташаккули донишу маҳорат ва малакаҳои зеҳнии муҳассилин дар раванди таълим. Дастури таълимӣ [Матн] / С.Ш. Носиров. – Душанбе: Сифат, 2018. - 148 с. Носиров, С.Ш. Ягонагии омӯзиш ва амал. Воситаи таълимӣ [Матн] / С.Ш. Носиров. - Душанбе: Сифат, 2019. – 148 с. (дар ҳаммуаллифӣ). Носиров, С.Ш. Педагогика ва психология. Воситаи таълимӣ [Матн] / С.Ш. Носиров. – Душанбе, Промэкспо, 2020. - 288 с. Носиров, С.Ш. Назария ва амалияи ташаккули салоҳиятҳои зеҳнии хонандагон (дар заминаи фанҳои гуманитарӣ-ҷамъиятӣ). Монография [Матн] / С.Ш. Носиров. - Душанбе: Ирфон, 2021. - 252с. Носиров, С.Ш. Асосҳои дидактикӣ-психологии ташаккули дониш ва маҳорату малакаҳои зеҳнии хонандагон. Монография [Матн] /С.Ш. Носиров. – Душанбе: Ирфон, 2023. - 350с. Мақолаҳои илмӣ Носиров, С.Ш. Яке аз омилҳои муҳимми ташаккули донишҳои зеҳнии хонандагон [Матн] / С.Ш. Носиров //Паёми Академияи таҳсилоти Тоҷикистон. –Душанбе. – 2010. - №1-2. – С.63 - 72. ISSN 2222-9809. Носиров, С.Ш. К постановке проблемы формирования обобщённых знаний в процессе обучения [Текст] / С.Ш. Носиров //Вестник Таджикского национального университета. – Душанбе. – 2010. - № 2. – С. 219 – 223. ISSN 2074-1847. Носиров, С.Ш. Планирование, содержание и методика занятий по формированию интеллектуальных знаний обучаемых [Текст] / С.Ш. Носиров //Вестник Университета (РТСУ). – Душанбе. – 2010. - №4(30). – С. 223-230. ISSN 2077-8325. Носиров, С.Ш. Особенности усвоения научных законов при формировании интеллектуальных знаний [Текст] / С.Ш. Носиров //Вестник Таджикского национального университета. – 2011. - №6 (70). - С.377-381. ISSN 2074-1847. Носиров, С.Ш. Роҳҳои самаранок сохтани субъекти ҷараёни таълим чун воситаи дидактикии ташаккули донишҳои зеҳнии хонандагон [Матн] / С.Ш. Носиров //Паёми Донишгоҳи омӯзгорӣ. – 2011. - №3 (39). - С. 268-274. ISSN 2219-5408. Носиров, С.Ш. Особенности усвоения общих и конкретных понятий при формировании интеллектуальных знаний [Текст] / С.Ш. Носиров //Вестник Московского государственного гуманитарного университета им. М.А. Шолохова. Серия «Педагогика и психология». - 2011. - №3. - С. 21-28. ISSN 1992-6391. Носиров, С.Ш. Проблема формирования интеллектуальных знаний в практике обучения [Текст] / С.Ш. Носиров //Вестник Российско-таджикского (славянский) университета (РТСУ). - 2011. - №2 (32). - С. 227-235. ISSN 2077-8325. Носиров, С.Ш. Дидактические условия формирования интеллектуальных знаний [Текст] / С.Ш. Носиров //Вестник Таджикского национального университета. - 2011. - №7 (71). - С. 392-396. ISSN 2074-1847. Носиров, С.Ш. Формирование познавательной активности учащихся в процессе освоения новых знаний, умений и навыков [Текст] / С.Ш. Носиров //Вестник Таджикского национального университета. - 2013. - №3/4 (115). - С. 208-214. ISSN 2074-1847. Носиров, С.Ш. Пути решения проблемы формирования интеллектуальных знаний, умений и навыков у обучаемых в современных условиях [Текст] / С.Ш. Носиров // Вестник Педагогического университета. - 2013. - №4 (53). - С.-52-58. ISSN 2219-5408. Носиров, С.Ш. Педагогические методы формирования интеллектуальных знаний, умений и навыков обучаемых [Текст] / С.Ш. Носиров // Вестник Педагогического университета. - 2014. - №6 (61) – С. 189-196. ISSN 2219-5408. Носиров, С.Ш. Риояи принсипҳои дидактикии таълим – омили ташаккули донишҳои зеҳнии донишҷӯён [Матн] / С.Ш. Носиров //Паёми Донишгоҳи миллии Тоҷикистон. - 2015. - №3/3 (166) .- С. 241-245. ISSN 2074-1847. Носиров, С.Ш. Соотношение обучения и потенциальных возможностей формирования у обучаемых интеллектуальных знаний, умений и навыков в процессе обучения [Текст] / С.Ш. Носиров //Вестник Педагогического университета. – 2015. - №4 (65). -С.19-23. ISSN 2219-5408 Носиров, С.Ш. Состояние и уровень знаний, умений и навыков обучаемых в практике обучения [Текст] / С.Ш. Носиров //Вестник Таджикского национального университета. - 2016. - №3/4 (205). - С.148-152. ISSN 2074-1847. Носиров, С.Ш. Содержание и сущность межпредметных связей по формированию интеллектуальных знаний обучаемых [Текст] / С.Ш. Носиров //Вестник Таджикского национального университета. – 2018. - №4. - С. 199-204. ISSN 2074-1847. Носиров, С.Ш. Поиск и выявление потенциальных возможностей у обучаемых по формированию интеллектуальных знаний, умений и навыков [Текст] / С.Ш. Носиров //Вестник Таджикского национального университета. – 2019. - №4. – С.186-192. ISSN 2074-1847. Носиров, С.Ш. Баъзе ҷанбаҳои ишкишофи зеҳнӣ ва нақши онҳо дар ташаккули донишҳои зеҳнӣ, маҳорат ва малакаҳои хонандагон [Матн] / С.Ш. Носиров// Паёми Академияи таҳсилоти Тоҷикистон. – 2020. - №4 (37). -С. 57- 64. ISSN 2222-9809. Носиров, С.Ш. Афзалиятнокии таълим дар ташаккули донишҳои зеҳнӣ, маҳорат ва малакаҳои хонандагон: назария ва амалия Матн / С.Ш. Носиров // Паёми Академияи таҳсилоти Тоҷикистон. - 2021. -№4 (41). -С. 51-61. ISSN 2222-9809. Носиров, С.Ш. Асосҳои назариявии ташаккули мафҳумҳои илмӣ ва донишҳои таҷрибаи ҳаётии хонандагони синфҳои болоӣ [Матн] / С.Ш. Носиров, Ф. Гулмадов //Паёми Академияи таҳсилоти Тоҷикистон. – 2023. -№1 (46). – С. 141-147. ISSN 2222-9809. Носиров, С.Ш. Фаъолияти мустақилонаи татбиқи салоҳиятҳои зеҳнии хонандагон дар раванди таълими фанҳои гуманитарӣ-ҷамъиятӣ [Матн] / С.Ш. Носиров // Паёми Пажуҳишгоҳи рушди маориф. – 2023, №3 (43) – С. 288-292. ISSN 2617-5320.